2022-05-25

„Vilniaus pokyčių mokyklų“ tarpinių rezultatų aptarimas

Kartais mažiau yra daugiau – ypač kai kalbama apie ilgalaikių pokyčių siekimą. Tuo įsitikino ir gegužės 19 d. tarpinių rezultatų aptarime dalyvavusios Vilniaus pokyčių mokyklų“ komandos. Susitikimo metu projekte dalyvaujančios mokyklos pasidalino savo pasiekimais, atradimais ir iki šiol nuveiktais darbais. 

Projekte „Vilniaus pokyčių mokyklos“ dalyvauja dešimt Vilniaus mokyklų, parengusių pokyčių planus sritims, kuriose siekia spartesnės pažangos ir pagal kuriuos dirbs iki 2023 m. gruodžio mėnesio. Keturios projekte dalyvaujančios mokyklos pasirinko judėti pokyčių link nuolatinio tobulinimo metodikos pagrindu ir tapti šios metodikos startuolėmis Vilniuje. Likusios mokyklos pokyčių siekia individualiai pasirinkta kryptimi: planuoja mokymus pedagogams ir konsultacijas su švietimo ekspertais, tęsia darbą su MRU mentore, padėjusia rengti pokyčio planą, renkasi praktines konsultacijas ir dalinasi gerosiomis patirtimis tarpusavyje. 

Susitikimo pradžioje sveikinimo žodį mokyklų komandoms tarė „Edu Vilnius“ vadovė Unė Kaunaitė, kuri projekto dalyvius ragino dalintis gerąja praktika, nuveiktais darbais ir tokiu būdu mokytis vieniems iš kitų.

Nuolatinio tobulinimo metodikos startuolės pasidalijo, jog specialistės iš Olandijos (Marijke Broer) vedami mokymai suteikia ne tik naujų žinių, bet ir ramybės. Pasirinkusios pokyčių kryptis, mokyklos mažais žingsneliais mokosi užsibrėžti taisykles ir misijas klasėse, jas įgyvendinti. Į mokymosi procesą stengiamasi įtraukti ne tik mokytojus, tačiau ir mokinius. Konsultacijos šioms mokykloms vyksta nuotoliniu būdu, per visą mokymų laikotarpį įvyko jau aštuoni seminarai. „Mūsų tikslas – individualios mokymo(si) pažangos stebėsena. Esame aktyviame mokymosi procese, mokomės aptarti taisykles ir jas įgyvendinti. Iš užsienio praktikos galime pasimokyti ramybės ir tempo, kuris parankus visiems“, – patirtimi dalijosi Vilniaus Filaretų pradinės mokyklos komandos atstovė. 

Projekte dalyvaujančios mokyklos dirba prie individualios mokinio pažangos vertinimo, grįžtamojo ryšio teikimo, formuojamo vertinimo sistemų tobulinimo, mokyklos pedagogų bendruomenės stiprinimo ir įgalinimo. Išsikėlusios tikslus, mokydamosis savo sprendimus įvertinti ir pagrįsti duomenimis, bendradarbiaudamos tarpusavyje, mokyklos keliauja teigiamų pokyčių link.

Džiaugiamės mokyklų pasiekimais ir linkime drąsos įgyvendinant užsibrėžtus tikslus!

Urtės Paulauskaitės nuotr.