2022-01-05

Vilniaus miesto mokytojams – savivaldybės finansuojamos studijos reikiamoms kompetencijoms ir kvalifikacijai įgyti

Jau ne pirmus metus pedagogų trūkumo problema ypač aktuali sparčiai augančiame Vilniuje. Vilniaus savivaldybė kartu su Vilniaus švietimo pažangos centru aktyviai sprendžia mokytojų stygiaus iššūkius šiemet finansuos studijas beveik 40 Vilniaus pedagogų reikiamoms kompetencijoms ir pedagogo kvalifikacijai įgyti, pernai tokias studijas sėkmingai baigė 10 pedagogų.

Vaikų Vilniuje kasmet daugėja, todėl natūralu, kad ir pedagogų poreikis auga. Susidarančiam pedagogų stygiui spręsti reikia pritraukti ir paskatinti daugiau žmonių, norinčių tapti mokytojais, sakė mero pavaduotojas Tomas Gulbinas.

Jam pritarė ir mero pavaduotoja Edita Tamošiūnaitė: „Ikimokyklinis vaikų ugdymas padeda pagrindą tolesniam vaiko augimui ir vystymuisi. Norint užtikrinti ugdymo kokybę privalome skirti ypatingą dėmesį mokytojų kompetencijų ugdymuisi ir tobulinimuisi, nes tik taip galime tobulinti švietimo sistemą ir užtikrinti mažiesiems vilniečiams kokybišką ugdymą. Tam, be abejo, reikalingi ne tik pasišventę, bet ir profesionalumu pasižymintys specialistai. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose turime daug vaikus mylinčių specialistų, suteikėme jiems galimybę tobulinti savo kvalifikaciją, tobulėti patiems ir padėti tobulėti mūsų mažiesiems.“

Per artimiausius metus pedagogo kvalifikaciją ar ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagoginės specializacijos kompetencijas įgis 38 Vilniaus pedagogai. Gruodžio mėnesį studijas Mykolo Romerio universitete pedagogo kvalifikacijai įgyti pradėjo 18 Vilniaus miesto mokyklose dirbančių mokytojų, o Vilniaus kolegijoje „Vaikystės pedagogikos modulio programoje“ (ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas) 20 lopšelių-darželių pedagogų. 

„Yra daugybė žmonių, kurie nori būti ir jau yra puikūs mokytojai, tačiau jiems trūksta numatytų dalykinių kompetencijų ar formalios kvalifikacijos bei ją patvirtinančių įrodymų. Kartu su Vilniaus miesto savivaldybe norime paskatinti tokius žmones tikslingai tobulinti kompetencijas, suteikdami jiems galimybę studijuoti nemokamai ir tokiu būdu užtikrinti ne tik savo profesinės karjeros galimybes, bet ir prisidėti prie Vilniaus miesto profesionalių pedagogų bendruomenės stiprėjimo ir augimo. Džiaugiamės ir tuo, kad turime puikius partnerius aukštąsias mokyklas, kurios, siekdamos bendro tikslo, Vilniaus miestui pasiūlo lanksčius, švietimo kaitos poreikius atitinkančius sprendimus“, apie inicijuojamų studijų svarbą teigė Vilniaus švietimo pažangos centro direktorė Unė Kaunaitė.

Šias studijas Vilniaus savivaldybė finansuoja tikslingai ir skiria žmonėms, kurie šiuo metu dirba mokyklose, ketina tęsti pedagoginį darbą ateityje, turi mokyklos vadovo ir bendruomenės palaikymą. Neįgijus reikiamos kvalifikacijos, šie mokytojai netektų teisės dirbti mokytojais Vilniaus mokyklose.   

Vilniaus miestas tokias studijas finansuoja jau antrus metus profesines studijas 2021 m. sėkmingai baigė 10 Vilniaus miesto pedagogų. Pasak MRU Edukologijos ir socialinio darbo instituto direktorės prof. dr. Valdonės Indrašienės, studijų programos absolventai ypač džiaugiasi sava asmenybės ūgtimi, įgytomis kompetencijomis, o dėstytojų patirtys leido jiems geriau pajusti įvairias švietimo perspektyvas, skatino matyti mokymą kaip jautrų procesą, kuriame nereikia baimintis parodyti save.

2022-aisiais metais Vilniaus miestas planuoja investuoti dar daugiau lėšų į pedagogų rengimą:  prisidės prie specialiųjų pedagogų, logopedų, socialinių pedagogų, pradinių klasių ir kitų pedagogų augimo ir tobulėjimo.

Kvietimai Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamų studijų konkursams bus skelbiami pavasarį, Vilniaus švietimo pažangos centro puslapyje