2021-11-15

Seminaras apie mokinio pažinimo galimybes, pažįstant ir pripažįstant save ir kitą

Praeitą savaitę vyko antrasis mokymų ciklo, skirto pirmus metus Vilniaus mokyklose dirbantiems mokytojams, seminaras tema „Mokinio pažinimo galimybės, pažįstant ir pripažįstant save ir kitą“. Mokymus vedė dr. Aurimas Juozaitis ir psichologė Asta Blandė.

Dr. Aurimas Juozaitis susitikimą pradėjo nuo namų darbų užduoties aptarimo. Dirbdami grupelėse, mokytojai dalinosi savo įžvalgomis apie profesinį pasirinkimą: kodėl pasirinko būti mokytoju? Kas lėmė šį sprendimą? Kaip vertina šį sprendimą?

Vienos mokytojos išsakytomis mintimis, ko gero, galima būtų nusakyti daugelio pradedančiųjų mokytojų startą mokykloje: „Nesitikėjau, kad ši profesija pareikalaus tokio atsidavimo. Kartais sudėtinga brėžti ribas, nes norėtųsi turėti tvirtą žinojimą, kada darbas prasideda ir baigiasi, nustatyti asmenines ribas, kada tėvai ar kolegos gali kreiptis, o kada tai jau viršija susitarimus. Įdomu tai, kad labai juntamas nuolatinis mokymasis, lavinimasis, su kiekvienu darbo mėnesiu jaučiuosi stipresnė, nuovokesnė, tačiau pradžioje būtų buvę labai naudinga mažiau dėmesio skirti eksperimentavimui, o daugiau išgirsti, sužinoti iš kitų, rasti mentorių, tikslingos informacijos, kas yra aktualu žinoti pradedančiajam mokytojui“.

Antrąją seminaro dalį psichologė Asta Blandė gilino dalyvių žinias apie mokinio pažinimo galimybes, savęs pažinimą ir kito supratimą, kalbėjo apie tai, kur veda baimė pažinti ir (ar) atskleisti save.

„Jei mes esame pasiruošę žengti tuo keliu, kad norime ir ieškome būdų pažinti kitą, pripažinti jo skirtybes, pripažinti savo ypatybes, atskleisti jas, mes keliaujame su nuostata – ir su manimi viskas yra gerai, ir su kitu.“ – įžvalgomis dalinosi psichologė.

Ekspertė kalbėjo apie skirtingus vienas kito pažinimo būdus, aiškino, kas turėtų atsirasti pedagogo užrašuose apie mokinį, kokius klausimus apie mokinį reikėtų užduoti tėvams. Seminaro metu pristatytas projekcijų metodas, skirtas asmenybės savybėms atsiskleisti, rekomendacijos darbui su projekcijomis bei metodinė medžiaga darbui su klase. Mokytojai sužinojo apie projekcinių užduočių pritaikymo naudą, projekcinės užduoties interpretacijas ir prielaidas.

Toliau susitikime buvo kalbama apie reflektuojantį mokytoją, dr. Aurimas Juozaitis mokytojams pristatė, kodėl būtų vertinga rašyti profesinį dienoraštį ir dienoraščio rašymo ypatybes.

Susitikimo pabaigoje mokytojams buvo skiriamos dvi minutės individualiai šio susitikimo refleksijai. Po mokymų dalyviai gavo darbų užduotį  – aprašyti, ką iš susitikimo apie save (su)žinojo, ką netikėto atrado, kaip tai priima. Antroji užduoties dalis skirta išbandyti profesinį dienoraštį, jame parašant bent du įrašus.

Kitas susitikimas pradedantiesiems mokytojams „Skaitmeninės kompetencijos tobulinimas“ – gruodžio 9 d. 15.00 val. Šį susitikimą ves lektorius Norbertas Airošius ir dr. Aurimas Juozaitis.