Medijų ir informacinis raštingumas (MIR)

Vilniaus švietimo pažangos centras organizuoja ilgailaikių mokymų ciklą „Medijų ir informacinis raštingumas“. Mokymai vyksta nuo 2022 m. vasario iki gegužės mėnesio.

Mokymų tikslas – plėtoti mokytojų medijų ir informacinį raštingumą (MIR), suteikiant reikiamų kompetencijų suvokti medijų vaidmenį ir funkcijas demokratinėje visuomenėje, suprasti sąlygas, kuriomis medijos gali atlikti savo funkcijas; kritiškai vertinti medijų turinį; turėti įgūdžių (ir naudoti IT) turiniui sukurti.

Mokymų vadovas – Arminas Varanauskas, JAV Fulbright H. Humphrey programos dalyvis (2021 m., Vašingtono universitetas, Sietlas, Vašingtono valstija. Medijos ir komunikacija), tarptautinio Medijų raštingumo akseleratoriaus lektorius, ES ekspertų grupės kovai su klaidinančia informacija mokant ir besimokant narys, asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ vadovas.

 

 

Mokymų metu bus pristatytos ir aptartos tvirtą medijų ir informacinio raštingumo pagrindą suteikiančios temos:

  • Įvadas į medijų ir informacinį raštingumą. Naujienų analizė (klaidinančios informacijos atpažinimas), faktai versus nuomonės, skirtingos informacijos rūšys.
  • Vizualinės medijos. Kaip vizualinės medijos yra pasitelkiamos klaidinančios informacijos sklaidai. Skirtingų vizualinių medijų atpažinimo įrankiai (fotografijos, vaizdo įrašai), jų naudojimas dirbant su mokiniais, naujausios technologijos.
  • Mąstymo šališkumai. Kaip veikia mūsų smegenys ir kaip šias žinias galima išnaudoti, siekiant mumis manipuliuoti.
  • Duomenų raštingumas. Privačių duomenų apsauga, internetinis asmens pėdsakas ir ką iš jo galima sužinoti. Manipuliavimas duomenų pateikimu (statistinių duomenų vizualizavimas);
  • Propaganda. Propagandos technikos ir tikslai. Apie Lietuvos valstybę formuojami (meta)naratyvai. Informacinės atakos.
  • Demokratija ir socialinis teisingumas. Medijų ir informacinis raštingumo įtaka demokratijai. Žiniasklaidos kokybės standartai, rolė demokratinėje visuomenėje, kylantys iššūkiai. Stereotipų formavimas ir poliarizacija.

Mokymų metu bus sudarytos galimybės ir individualioms konsultacijoms. Mokymų pogramos turinys bus koreguojamas atsižvelgiant į užsiregistravusių mokytojų poreikius (programos įgyvendinimo pradžioje bus vykdoma mokytojų apklausa).

Mokymų dalyviams bus išduodami kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai. Mokymai finansuojami Vilniaus miesto savivaldybės (mokytojams ir mokykloms nekainuoja).

Pamatykite viešos paskaitos „Propaganda – kaip apie ją kalbėti su mokiniais?“ įrašą

Mokymų medžiaga

Kontaktinis asmuo: projektų vadovė Asta Morkūnienė, asta.morkuniene@vilnius.lt

Susijusios naujienos

2022-05-18

Mokymų programos „Medijų ir informacinis raštingumas“ baigiamasis renginys

Kuo skiriasi misinformacija nuo dezinformacijos? Kaip atskirti faktus nuo klaidinančios informacijos? Kas yra mąstymo šališkumai? Kokie yra propagandos tikslai? Į visus šiuos ir dar daugiau klausimų neabejodami atsakytų mokymų programoje „Medijų ir informacinis raštingumas“ dalyvavę mokytojai, kurie savo žinias apie medijų vaidmenį, funkcijas ir turinį gilino nuo pat vasario mėnesio pradžios. Gegužės 11 d. dalyviai susitiko… Skaityti plačiau

2022-05-06

Mokytojai dalyvavo paskutiniame mokymų ciklo „Medijų ir informacinis raštingumas“ nuotoliniame seminare

Gegužės 4 d. vyko paskutinis mokymų ciklo „Medijų ir informacinis raštingumas“ nuotolinis seminaras apie demokratiją ir socialinį teisingumą, kurį vedė Arminas Varanauskas – tarptautinio Medijų raštingumo akseleratoriaus lektorius, asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ vadovas. Seminaro metu dalyviai susipažino su algoritmų reikšme socialinėse medijose. Kaip teigė lektorius, socialinių medijų kanaluose vartotojus persekiojantys algoritmai prioretizuoja tokį turinį, kuris… Skaityti plačiau