Kūrybiškumo, inovacijų ir verslumo ugdymas mokyklose

 

Tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams ir mokytojams dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse su įvairių mokslo, meno, verslo ir kitų sričių profesionalais.

Projektu siekiama kurti šiuolaikišką ugdymo turinį. Organizuojamas ugdymas, kuris padėtų įgyti įvairios prasmingos patirties (stebėjimo, tyrinėjimo, eksperimentavimo, žaidimo, kūrybos), taip pat socialinių sąveikų ir būtų optimaliai gilus bei auginantis. Mokymasis siejamas su mokinių gyvenimo patirtimis, sudaromos sąlygos modeliuoti ar spręsti realaus pasaulio problemas, ugdytis realiam gyvenimui aktualius mąstymo ir veiklos gebėjimus. Ugdymo turinys yra aktualus ir prasmingas mokiniams, atviras jų poreikių ir talentų įvairovei, integralus, įtraukiantis į realių problemų sprendimą, skatinantis savivaldį mokymąsi ir savo žinojimo kūrimą.

Projektas apima:

  • kūrybingumo ugdymą

Bendradarbiaujant su „Kūrybingumo mokykla“ organizuojamos  kūrybingumo ugdymo pamokos 7-11 klasių mokiniams ir mokytojams. Pamokose atskleidžiami konkrečioje disciplinoje egzistuojantys išskirtiniai kūrybingumo atvejai ir jų sintezė su kitomis sritimis, išbandomos kūrybingumo technikos.  Kiekvienoje pamokoje pristatomos ir aptariamos mokinių atliktos užduotys,  teikiamas grįžtamasis ryšys. Nuotolinėse pamokose 2020 metais jau sudalyvavo 18 mokytojų ir daugiau nei 120 mokinių iš 27 mokyklų.

Partneriai: Kūrybingumo mokykla

  • kūrybinių technologijų panaudojimą

2020-2021 mokslo metais įgyvendinamas projektas „Informatikos ir  technologinės kūrybos ugdymo  programos įgyvendinimas pradinėse klasėse“. Įgyvendinant projekto veiklas siekiama padėti Vilniaus miesto pradinių klasių mokiniams ugdytis informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai ir kūrybiškai  naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, įgyti skaitmenines kompetencijas.

Pagal  „Informatikos ir technologinės kūrybos ugdymo programą“ besimokantys mokiniai sustiprins savo kritinį mąstymą; plėtos problemų sprendimų įgūdžius bei skaitmeninį raštingumą; mokės spręsti loginio/analitinio mąstymo uždavinius; turės kūrybinio programavimo pagrindus; gebės atlikti  dirbtinio intelekto projektus; gebės kurti ir dirbti 3D animacija ir 3D spausdinimu; gebės panaudoti VR įrankius savo projektams įgyvendinti ir kita.

Projekto metu: išbandoma Informatikos ir technologinės kūrybos ugdymo pradinėse klasėse programa; dalyvaujančius mokytojus (mokyklos mokytojų komandą)  konsultuos jai priskirtas mentorius; sudaryta galimybė mokytis ir kurti kartu su dalyvaujančiais projekte kolegomis.

Partneriai: Sourcery for Kids, Teachers Lead Tech

  • mokymąsi tyrinėjant

,,Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ – tai programa, skirta padėti mokiniams ir mokytojams įgyvendinti gilų mokymosi procesą, kuris stiprina kūrybingumą ir kritinį mąstymą, žinių pritaikomumą ir išliekamumą, padeda sukurti dialogu, bendradarbiavimu pagrįstus santykius, stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje.

„Tyrinėjimo menas: mokomės bendruomenėje“ sukuria erdvę mokinių, mokytojų ir įvairių kūrybinių sričių praktikų partnerystėms. Jų metu kartu sprendžiami konkretūs mokymosi iššūkiai, kuriami ir išbandomi integruoti, tyrinėjimu, kūryba ir problemų sprendimu pagrįsti ugdymo metodai.

2021–2022 m.m. Programoje dalyvaujančių mokyklų sąrašas

Rekomendacijos ugdantiems penktokus

Programos „Tyrinėjimo menas Vilniuje“  autoriai ir įgyvendinimo partneriai: Kūrybinės jungtys

 

Kontaktinis asmuo: Asta Morkūnienė, asta.morkuniene@vilnius.lt, +370 601 33792

Susijusios naujienos

2022-01-14

I-ojo lygmens Kūrybingumo ambasadoriai sėkmingai užbaigė mokymų kursą

Kūrybingumas pamokose – misija įmanoma. Būtent tuo ir įsitikino paskutiniajame I-ojo lygmens „Kūrybingumo ambasadorių“ nuotoliniame užsiėmime dalyvavę mokytojai. Mokymų kurso metu Vilniaus universiteto Filosofijos instituto profesorius Kristupas Sabolius ir komunikacijos specialistas Tomas Ramanauskas dalyvius supažindino su fenomenais grįsto ugdymo sąvoka ir principais, vedė užsiėmimus, skirtus išlaisvinti kūrybiškumą pamokose, siekiant apjungti humanitarinius, gamtos ir tiksliuosius mokslus…. Skaityti plačiau

2021-12-17

Istorijų pasakojimo jėga mokymo(si) procese

„Kūrybingumo ambasadorių“ mokymų kursas jau įpusėjo ir šią savaitę vyko ketvirtasis nuotolinis užsiėmimas Vilniaus mokytojams tema „STEAM A raidė: istorijų pasakojimas“. Šiuos mokymus vedė „Kūrybingumo mokyklos“ įkūrėjai – Vilniaus universiteto Filosofijos instituto profesorius Kristupas Sabolius ir komunikacijos specialistas Tomas Ramanauskas. Profesorius Kristupas Sabolius susitikimą pradėjo nuo užduoties, skirtos mokytojams: sugalvoti stalo žaidimą, kurio esminė idėja… Skaityti plačiau

2021-11-24

Kūrybingumas ir fenomenais grįstas ugdymas – raktas į naują mokymo(si) supratimą

Lapkričio 22 d. startavo trečiasis „Kūrybingumo ambasadorių“ nuotolinių mokymų kursas. Mokymuose dalyvavo 100 Vilniaus miesto mokytojų, kuriuos sudarė nauji programos dalyviai ir tie, kurie kurse dalyvauja jau antrą kartą. „Linkime įvertinti šio kurso galimybę ir sudalyvauti visose sesijose. Svarbu, kad tai, ką sužinosite iš pranešėjų, galėtumėte realiai pritaikyti ir savo pamokose. Mūsų didžiausias noras, jog… Skaityti plačiau

2021-03-19

Kūrėjų padedamos Vilniaus mokyklų bendruomenės sprendė penktokų adaptacijos mokykloje iššūkius

Šią savaitę trys iš šešių programoje „Tyrinėjimo menas Vilniuje“ dalyvaujančių mokyklų pasikvietė į virtualius svečius, tam kad pasidalintų, pasidžiaugtų savo pasiekimais bendradarbiaujant su kūrėjais ir sprendžiant kylančias penktų klasių mokinių adaptacijos mokyklos bendruomenėje  iššūkius. Vasilijaus Kačialovo gimnazijos mokytojos su vizualiųjų menų atstovėmis J. Zigmante ir G. I. Brogiene ėmėsi penktokų bendradarbiavimo ugdymo per integruotas pamokas… Skaityti plačiau

2020-11-13

Žingsniu priekyje: programavimo kalba nuo pirmos klasės

Lapkričio 21 d. parodos „Mokykla 2020“ GELTONAJAME KANALE Albertas Lakštauskas, Monika Katkutė-Gelžinė ir mokytojai praktikai dalinsis Vilniaus miesto patirtimi diegiant programavimą pradiniame ugdyme. Kviečiame jungtis į transliaciją „Žingsniu priekyje: programavimo kalba nuo pirmos klasės“ lapkričio 21 d. 11.00 val.  IT – JAU IR PRADINIAME UGDYME! Net 27-iose sostinės mokyklose pradinukai šį rugsėjį startavo su nauja informatikos ir… Skaityti plačiau

2020-08-26

Dalyvaukite programoje „Tyrinėjimo menas Vilniuje“!

Ar Jūsų mokyklai yra artimas tyrinėjimas, kūrybiškas, visus įtraukiantis mokymas(is)? Ar Jums svarbūs dialogiškumu ir bendradarbiavimu grįsti santykiai? Jei norėtumėte šiuos dalykus dar labiau plėtoti savo mokykloje, kviečiame nedelsti ir tapti programos „Tyrinėjimo menas Vilniuje“ dalyviais. Programoje 2020-2021 m.m. kviečiame dalyvauti Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas, dirbančias pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas. Programa yra skirta padėti… Skaityti plačiau

2020-06-10

Kviečiame Vilniaus miesto mokyklas dalyvauti programoje „Tyrinėjimo menas Vilniuje“!

Norite kurti pasitikėjimu, atvirumu, palaikančiais ryšiais pagrįstą mokyklos bendruomenę? Siekiate tyrinėjančio, kūrybiško, visus įtraukiančio mokymosi? Norite ugdymui pasitelkti Vilniaus miesto istorinius, kultūrinius, kūrybinius resursus? Smalsu išbandyti, kokių pokyčių į Jūsų mokyklą gali atnešti bendradarbiavimas su kūrybinių profesijų atstovais? Jeigu Jums tai aktualu, kviečiame 2020 m. rugsėjo – 2021 m. balandžio mėn. dalyvauti programoje ,,Tyrinėjimo menas Vilniuje“…. Skaityti plačiau

2020-05-18

Informatikos ir technologinės kūrybos ugdymo galimybės nuo pradinių klasių – kviečiame į pristatymą

Skaitmeninės technologijos – daiktų internetas, robotika ar dirbtinis intelektas – vis labiau tampa neatsiejama mūsų gyvenimų ir darbų dalimi. Ateityje dar labiau susisaistysime su šiomis technologijomis. Skaitmeninės kompetencijos yra ir bus būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje, todėl labai svarbu jas ugdyti ir tobulinti nuo ankstyvo amžiaus. Inicijuojame bandomąjį projektą „Informatikos ir technologinės kūrybos… Skaityti plačiau

2020-04-24

Pradedame pilotinę technologinės kūrybos programą pradinių klasių mokytojams

Kaip judriems, nuo mažens technologijų pasaulyje augantiems pradinių klasių mokiniams įžiebti meilę matematikai ir padėti ją geriau suprasti? Jau šiandien Vilniaus Antano Vienuolio progimnazijoje pradėsime pilotinę Teachers Lead Tech programą, kuri, tikime, padės daugiau mokinių pamilti matematiką – mokslų motiną. Pilotinę Teachers Lead Tech programą pradinių klasių mokytojams šį balandį – gegužę vykdysime 6 Vilniaus… Skaityti plačiau

2020-04-20

Ieškome guvių Vilniaus miesto mokinių!

Komunikacijos specialistas Tomas Ramanauskas ir Vilniaus Universiteto Filosofijos instituto profesorius Kristupas Sabolius kviečia čiupti už rankos klasės draugus ir mokytojus (ypač chemijos, biologijos, istorijos ir geografijos!)  ir sudalyvauti itin smagiose, naudingose ir pamokas papildančiose „Kūrybingumo mokyklos“ pratybose. Mokiniams Tomas ir Kristupas parengė keturių kūrybingumo pamokų seriją, kuri vyks nuotoliniu būdu. Tomas ir Kristupas aptars, įvertins,… Skaityti plačiau