Kūrybiškumo, inovacijų ir verslumo ugdymas mokyklose

 

Tikslas – sudaryti sąlygas mokiniams ir mokytojams dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse su įvairių mokslo, meno, verslo ir kitų sričių profesionalais.

Projektu siekiama kurti šiuolaikišką ugdymo turinį. Organizuojamas ugdymas, kuris padėtų įgyti įvairios prasmingos patirties (stebėjimo, tyrinėjimo, eksperimentavimo, žaidimo, kūrybos), taip pat socialinių sąveikų ir būtų optimaliai gilus bei auginantis. Mokymasis siejamas su mokinių gyvenimo patirtimis, sudaromos sąlygos modeliuoti ar spręsti realaus pasaulio problemas, ugdytis realiam gyvenimui aktualius mąstymo ir veiklos gebėjimus. Ugdymo turinys yra aktualus ir prasmingas mokiniams, atviras jų poreikių ir talentų įvairovei, integralus, įtraukiantis į realių problemų sprendimą, skatinantis savivaldį mokymąsi ir savo žinojimo kūrimą.

Projektas apima:

  • kūrybingumo ugdymą

Bendradarbiaujant su „Kūrybingumo mokykla“ organizuojamos  kūrybingumo ugdymo pamokos 7-11 klasių mokiniams ir mokytojams. Pamokose atskleidžiami konkrečioje disciplinoje egzistuojantys išskirtiniai kūrybingumo atvejai ir jų sintezė su kitomis sritimis, išbandomos kūrybingumo technikos.  Kiekvienoje pamokoje pristatomos ir aptariamos mokinių atliktos užduotys,  teikiamas grįžtamasis ryšys. Nuotolinėse pamokose 2020 metais jau sudalyvavo 18 mokytojų ir daugiau nei 120 mokinių iš 27 mokyklų.

Partneriai: Kūrybingumo mokykla

  • kūrybinių technologijų panaudojimą

2020-2021 mokslo metais įgyvendinamas projektas „Informatikos ir  technologinės kūrybos ugdymo  programos įgyvendinimas pradinėse klasėse“. Įgyvendinant projekto veiklas siekiama padėti Vilniaus miesto pradinių klasių mokiniams ugdytis informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai ir kūrybiškai  naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, įgyti skaitmenines kompetencijas.

Pagal  „Informatikos ir technologinės kūrybos ugdymo programą“ besimokantys mokiniai sustiprins savo kritinį mąstymą; plėtos problemų sprendimų įgūdžius bei skaitmeninį raštingumą; mokės spręsti loginio/analitinio mąstymo uždavinius; turės kūrybinio programavimo pagrindus; gebės atlikti  dirbtinio intelekto projektus; gebės kurti ir dirbti 3D animacija ir 3D spausdinimu; gebės panaudoti VR įrankius savo projektams įgyvendinti ir kita.

Projekto metu: išbandoma Informatikos ir technologinės kūrybos ugdymo pradinėse klasėse programa; dalyvaujančius mokytojus (mokyklos mokytojų komandą)  konsultuos jai priskirtas mentorius; sudaryta galimybė mokytis ir kurti kartu su dalyvaujančiais projekte kolegomis.

Dalyvaujančių mokyklų sąrašas

Partneriai: Sourcery for Kids, Teachers Lead Tech

  • mokymąsi tyrinėjant

,,Tyrinėjimo menas Vilniuje“ – tai programa, skirta padėti mokiniams ir mokytojams įgyvendinti gilų mokymosi procesą, kuris stiprina kūrybingumą ir kritinį mąstymą, žinių pritaikomumą ir išliekamumą, padeda sukurti dialogu, bendradarbiavimu pagrįstus santykius, stiprinti bendruomeninius ryšius mokykloje.

„Tyrinėjimo menas Vilniuje“ sukuria erdvę mokinių, mokytojų ir įvairių kūrybinių sričių praktikų partnerystėms. Jų metu kartu sprendžiami konkretūs mokymosi iššūkiai, kuriami ir išbandomi integruoti, tyrinėjimu, kūryba ir problemų sprendimu pagrįsti ugdymo metodai.

Daugiau kviečiame skaityti  programos  gairėse „Tyrinėjimo menas Vilniuje“.

Programos „Tyrinėjimo menas Vilniuje“  autoriai ir įgyvendinimo partneriai: Kūrybinės jungtys

 

Projekto koordinatorė: Asta Morkūnienė, asta.morkuniene@vilnius.lt, +370 601 33792

Susijusios naujienos

2020-06-10

Kviečiame Vilniaus miesto mokyklas dalyvauti programoje „Tyrinėjimo menas Vilniuje“!

Norite kurti pasitikėjimu, atvirumu, palaikančiais ryšiais pagrįstą mokyklos bendruomenę? Siekiate tyrinėjančio, kūrybiško, visus įtraukiančio mokymosi? Norite ugdymui pasitelkti Vilniaus miesto istorinius, kultūrinius, kūrybinius resursus? Smalsu išbandyti, kokių pokyčių į Jūsų mokyklą gali atnešti bendradarbiavimas su kūrybinių profesijų atstovais? Jeigu Jums tai aktualu, kviečiame 2020 m. rugsėjo – 2021 m. balandžio mėn. dalyvauti programoje ,,Tyrinėjimo menas Vilniuje“…. Skaityti plačiau

2020-05-18

Informatikos ir technologinės kūrybos ugdymo galimybės nuo pradinių klasių – kviečiame į pristatymą

Skaitmeninės technologijos – daiktų internetas, robotika ar dirbtinis intelektas – vis labiau tampa neatsiejama mūsų gyvenimų ir darbų dalimi. Ateityje dar labiau susisaistysime su šiomis technologijomis. Skaitmeninės kompetencijos yra ir bus būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui šiuolaikinėje visuomenėje, todėl labai svarbu jas ugdyti ir tobulinti nuo ankstyvo amžiaus. Inicijuojame bandomąjį projektą „Informatikos ir technologinės kūrybos… Skaityti plačiau

2020-04-24

Pradedame pilotinę technologinės kūrybos programą pradinių klasių mokytojams

Kaip judriems, nuo mažens technologijų pasaulyje augantiems pradinių klasių mokiniams įžiebti meilę matematikai ir padėti ją geriau suprasti? Jau šiandien Vilniaus Antano Vienuolio progimnazijoje pradėsime pilotinę Teachers Lead Tech programą, kuri, tikime, padės daugiau mokinių pamilti matematiką – mokslų motiną. Pilotinę Teachers Lead Tech programą pradinių klasių mokytojams šį balandį – gegužę vykdysime 6 Vilniaus… Skaityti plačiau

2020-04-20

Ieškome guvių Vilniaus miesto mokinių!

Komunikacijos specialistas Tomas Ramanauskas ir Vilniaus Universiteto Filosofijos instituto profesorius Kristupas Sabolius kviečia čiupti už rankos klasės draugus ir mokytojus (ypač chemijos, biologijos, istorijos ir geografijos!)  ir sudalyvauti itin smagiose, naudingose ir pamokas papildančiose „Kūrybingumo mokyklos“ pratybose. Mokiniams Tomas ir Kristupas parengė keturių kūrybingumo pamokų seriją, kuri vyks nuotoliniu būdu. Tomas ir Kristupas aptars, įvertins,… Skaityti plačiau