2021-02-19

Pokalbis apie kūrybingumą: apribojimai yra praktinio kūrybingumo sąlyga

Vasario 18 d. Pradedantieji Vilniaus mokytojai jungėsi į trečiąjį virtualių pokalbių ciklo „Valanda su…“ susitikimą. Nuo pat pirmųjų susitikimo minučių lektoriai Tomas Ramanauskas ir Kristupas Sabolius mokytojus įtraukė į žaismingą kūrybingumo treniruotę. Juk ir susitikimo tema „Kūryba ir edukacija“ įpareigoja… Pradedantieji Vilniaus mokytojai pirmiausia buvo pakviesti aprašyti, ką mato paveiksle savais žodžiais; po to tą paveikslą aprašyti savo mėgstamo rašytojo stiliumi. Kita praktinė užduotis – iš gerai žinomo kūrinio ištraukos suformuluoti visai naują prasmę turintį sakinį.

Žvelgdami į mokytojų atliktas užduotis supratome – oho, kokie jie kūrybiški. Tokiose situacijose visai netikėtai atsiskleidė jų poetiniai gebėjimai bei drąsa mąstyti kitaip net ir gavus užduotį su šiokiais tokiais apribojimais. Cituodami F. Fellini, jog kūrėją palikus ramybėje daryti, ką nori – jis išvis nesukurtų nieko, lektoriai mokytojams sakė: „apribojimai yra gerai. Tai yra praktinio kūrybingumo sąlyga“. Pasak Tomo ir Kristupo, dažniau turėtume žodį „neįmanoma“ keisti į „įmanoma, jeigu…“.

Kitą savaitę – vasario 24 d. – mokytojų laukia susitikimas su Gražvydu Kazakevičiumi. Jame diskutuosime apie Geros mokyklos koncepciją ir ieškosime atsakymo, ar tai dar vienas tekstas, ar iššūkis mokyklos bendruomenei?