2022-05-18

Mokymų programos „Medijų ir informacinis raštingumas“ baigiamasis renginys

Kuo skiriasi misinformacija nuo dezinformacijos? Kaip atskirti faktus nuo klaidinančios informacijos? Kas yra mąstymo šališkumai? Kokie yra propagandos tikslai? Į visus šiuos ir dar daugiau klausimų neabejodami atsakytų mokymų programoje „Medijų ir informacinis raštingumas“ dalyvavę mokytojai, kurie savo žinias apie medijų vaidmenį, funkcijas ir turinį gilino nuo pat vasario mėnesio pradžios.

Gegužės 11 d. dalyviai susitiko baigiamajame renginyje, kur kartu su lektoriumi apibendrino mokymų  metu naujai įgytas žinias – prisiminė medijų ir informacinio raštingumo sąvoką, aptarė skirtingus informacijos tipus, nagrinėjo medijų ir informacinio raštingumo įtaką demokratijai, aptarė, kaip virtualioje erdvėje atpažįstamos klaidinančios vizualinės medijos.

Antrojoje susitikimo dalyje vyko praktinis užsiėmimas „Pabėgimo kambarys“, kurio metu mokytojai pasiskirstę komandomis drauge bandė įveikti daugybę galvosūkių, kad gautų specialų juodos dėžutės spynelės kodą. Komandos intensyviai narpliojo gandų sklidimo voratinklį, sprendė emojidoku, ieškojo slapto šifro medijų ir informacinio raštingumo apibrėžimuose. Išsprendę visas užduotis ir atsirakinę dėžutes, mokytojai jose rado saldžių prizų.

Mokymus apie medijų ir informacinį raštingumą vedė Arminas Varanauskas – JAV Fulbright H. Humphrey programos dalyvis (2021 m., Vašingtono universitetas, Sietlas, Vašingtono valstija. Medijos ir komunikacija), tarptautinio Medijų raštingumo akseleratoriaus lektorius, ES ekspertų grupės kovai su klaidinančia informacija mokant ir besimokant narys, asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ vadovas.

Tikimės, jog mokymus  baigę dalyviai įgijo naudingų žinių apie medijų ir informacinį raštingumą, kurios pravers dirbant su mokiniais pamokų metu!