2019-10-29

Kūrybiškumo ir verslumo mokymai Sostinės mokyklų FabLab dirbtuvėms įveiklinti

Moksleiviai atlieka praktinę vaizduotės lavinimo užduotį.

Moksleiviai ir mokytojai iš Vilniaus m. mokyklų, pernai įsirengusių FabLab dirbtuves, šiais metais dalyvauja projekte „Kūrybiškumo ir verslumo skatinimas Vilniaus mokyklų FabLab dirbtuvėse“.

Mokytojų ir moksleivių komandoms, praėjusioms įrangos naudojimo teorinius ir praktinius mokymus, buvo pristatyta Lietuvos Junior Achievement (toliau – LJA) verslumo programa: mokytojai ir moksleiviai susipažino su verslo modeliais, rinkodara, finansų valdymu, socialine ir finansine atsakomybe.

Pramokus naudotis FabLab įranga, neišvengiamai iškyla tokie klausimai kaip: kokį inovatyvų produktą galime sukurti, kaip sukurtiems gaminiams suteikti patrauklų estetinį vaizdą, kaip gaminiams įkvėpti „gyvybę“, padaryti juos interaktyviais ir pan.? Atsakymai į šiuos klausimus priklauso ne tik nuo įgytų žinių, bet ir nuo išlavintos vaizduotės pagrindu veikiančio kūrybiškumo, kuris neveltui įvardinamas kaip viena svarbiausių XXI a. kompetencijų – todėl spalio 7 d. moksleiviai drauge su mokytojais rinkosi į Vilniaus universiteto Filosofijos fakultete vykusius prof. Kristupo Saboliaus vaizduotės lavinimo mokymus-pratybas.

„Mokymai prabėgo lyg akimirka. Daug sužinojau ir išmokau. Labai patiko užduotys ir noriu pakartoti jas su savo draugais“, „Mokymai patiko, nes galima buvo mąstyti nestandartiškai, kad išspręsti pateiktas užduotis“, „Buvo naudinga išgirsti naujos informacijos apie kūrybiškumą, nes mokykloje to dažniausiai nemoko“, „Profesorius labai įdomiai kalbėjo ir nebuvo nuobodu“, „Mokymai buvo naudingi, nes buvo diskusijų, savarankiško ir grupinio darbo. Labiausiai patiko kurti idėjas“, „Mokymai buvo superiniai! Nustebino kaip su amžiumi keičiasi žmonių skaičius, kurie laiko save kūrybingais“ – tokiais įspūdžiais pasidalino mokymuose dalyvavę moksleiviai iš VGTU Inžinerijos licėjaus, Vilniaus Jėzuitų gimnazijos, Šv. Juozapo ir Vilniaus Simono Konarskio mokyklų, Vilniaus „Ąžuolyno“ ir Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijų.

Vėliau su LJA mentorių pagalba projekte dalyvaujančių mokyklų moksleivių komandos sukūrė ir pristatė savo inovatyvių produktų idėjas. Paversti šias idėjas prototipais, pasitelkiant FabLab dirbtuvių įrangą, moksleiviams padeda VGTU LinkMenų fabriko konsultantai bei mokyklų mokytojai, kurių įrangos naudojimo įgūdžius tobulino Meškėnų laboratorija (M-LAB Vilnius).

Ar pavyks moksleiviams pasinaudojus FabLab dirbtuvių įranga sukurti inovatyvius gaminius, pamatysime jau netrukus – gruodžio 7 d. Lietuvos Junior Achievement organizuojamoje Kalėdinėje eXpo mugėje!

Mokyklose įkurtos FabLab dirbtuvės sudaro galimybes moksleiviams ne tik susipažinti su šiuolaikiška gamybos įranga – 3D spausdintuvu, CNC frezavimo staklėmis, lazerinėmis stakles, ploteriu (lipdukų pjaustykle) bei elektronikos ir robotikos prietaisais – bet ir konstruoti įvairius gaminius, modelius, maketus ar prototipus, pritaikant fizikos, informatikos, biologijos, chemijos, geometrijos, dailės ar kitų dalykų žinias. Tad šios dirbtuvės gali pasitarnauti ir kaip puiki dalykų integracijos priemonė.

Projektą „Kūrybiškumo ir verslumo skatinimas Vilniaus mokyklų FabLab dirbtuvėse“ finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė, įgyvendina Vilniaus švietimo pažangos centras drauge su VšĮ Lietuvos Junior Achievement.

Informaciją parengė projekto koordinatorė Olga Suprun