2021-02-09

„Kūrybingumo ambasadorių“ seminaras: būti kūrybingu – tai būti drąsiu

Kū-ry-biš-ku-mas. Ką galėtumėte apie jį pasakyti? Jis – spontaniškas ar sužadinamas sąmoningai? Susijęs su menine raiška ar problemų sprendimu? Būdingesnis kairiarankiams ar dešiniarankiams? Štai keletas klausimų (o ir mitų), į kuriuos turbūt dažnas galėtume pateikti savuosius atsakymus ar interpretacijas. O ką apie tai sako mokslas, kuriam svarbu suprasti smegenyse vykstančius procesus?

Vasario 8 d. Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centro mokslininkė dr. Urtė Neniškytė „Kūrybingumo ambasadorių” mokymų programoje dalyvaujantiems mokytojams pasakojo apie neuromokslo ir kūrybingumo ryšį. Pasirodo, aktyvavus tam tikras smegenų sritis, jose vyksta tikra fiesta! Sužadinus motyvaciją idėjas paversti tikrove, mus aplanko įkvėpimas, kuris yra labai svarbus kūrybiškumui skleistis. Jei mokytojui pavyksta sužadinti mokinių motyvaciją taip, kad juos aplankytų įkvėpimas – gali gimti gražūs mokymosi stebuklai ir ištikti sėkmė.

Kokias svarbias žinutes „išsinešame“ po naujausių mokslinių tyrimų įkvėpto dr. Urtės Neniškytės užsiėmimo?

  • Kad sugalvotume kažką naujo, turime išdrįsti atsiriboti nuo seno žinojimo.
  • Kūrybiškumas yra susijęs ne tik su menine veikla, bet ir problemų sprendimu naujomis aplinkybėmis.
  • Kūrybingas mąstymas yra orientuotas į tikslą ir yra organizuotas.
  • Motyvacija veikti yra susijusi su sėkmės patyrimu, aiškiu ir trumpu laikotarpiu matomu tikslu.
  • Kuo daugiau sėkmių esame patyrę praeityje, su patirta nesėkme susidorosime lengviau.

Štai! Žinių jau turime. Dabar belieka motyvuotis, įsikvėpti ir galvoje pradės kunkuliuoti naujos idėjos ir sprendimai, kaip mokinius įkvėpti naujiems išmokimams ir atradimams.