2017-03-23

Konferencija “Demokratija šiuolaikinėje mokykloje. Misija įmanoma?”

Konferencijos metu skirtingos Vilniaus miesto mokyklos dalinsis savo patirtimi pritaikant demokratinius procesus savo mokyklose. Mokyklų bendruomenių atstovai pristatys ką yra atradusios, sukūrusios, kas mokyklą daro tvaresnę, stipresnę, išskirtinesnę.

Karalienės Mortos mokiniai pasakojo savo istoriją, kaip sugalvojo, kad jiems reikia mokinių parlamento, kaip organizavosi rinkimus mokyklose ir kaip motyvuoja vieni kitus veiklai.
„Be mokinių nebūtų mokyklos, juk „mes“ esame patys svarbiausi“- sako Vilniaus Pilaitės gimnazijos ir Karalienės Mortos mokiniai bei jų mokytojai.
Vilniaus Pilaitės gimnazijos mokytojas Paulius kalbėjo apie Demokratiją mokykloje ir klaus dalyvių tai visgi yra žaidimas ar tikrovė. O mokyklos mokinės pristatys mokinių atsakomybes ir dalyvavimo rezultatus savivaldoje.

Vilniaus Laisvės gimnazijos atstovai pasakojo savo įspūdžius, kuomet organizavo streiką mokykloje. Kviečiame pažiūrėti video, kaip „Laisvės“ gimnazijos mokiniai aiškina savo protesto priežastis ir pasekmes, kodėl tai buvo tuo metu tinkamiausias mokinių žingsnis, tačiau, kaip patys sako, kraštutinumas, kurio niekas neturėtų imtis.

Vilniaus Petro Vileišio progimnazija ir mokinių tėvai stengiasi, kad mokyklos direktorė išgirstų mokyklos bendruomenę.
Konferencijoje mokyklos Tarybos pirmininkas Sakalas Gorodeckis pasakojo, ko imtis, kad juos išgirstų ne tik bendruomenė, bet ir kitos suinteresuotos grupės.
O tuo tarpu kitas pranešėjas Mokytojas Egidijus užtikrina, kad pas juos mokykloje nėra įprasto tradicinei mokyklai direktoriaus ir visi sprendimai priimami kolegialiu valdymo metodu, tai reiškia, bendruomenės – tėvų ir mokytojų sutarimu.

Vilniaus Šilo mokyklos direktorė Egidija priėmė ne vieną bendruomenei nesuprantamą sprendimą, kai pradėjo dirbti. Pavyzdžiui, pirmą dieną atėjusi į mokyklą sako: „Aš noriu sukviesti visus mokyklos tėvelius ir pasikalbėti su jais, kur link mūsų mokykla eina“.
Atrodo, paprasta kaip du kart du, tačiau kartais pamirštame, kad dialogo kūrimas yra vienas esminių tvarios lyderystės principų.

Konferenciją vainikavo Demokratinės mokyklos įkūrėjo Nerijaus Buivydo pranešimas apie klasės susirinkimą ir kaip turėtume „nespręsti be jų“.
Nerijus mano, kad mokiniai savo mokykloje neturi jaustis mažiausiai reikšmingi. Mokykla sukurta jiems ir dėl jų, todėl paprasčiausios pagarbos ir įsiklausymo į vaikų poreikius nebuvimas, nuoširdaus bendravimo trūkumas ir yra didžiausia švietimo bėda.