2020-07-10

Įvyko nuotolinių seminarų ciklas „Pozityvus vaikų ugdymo situacijų valdymas“

Birželio – liepos mėnesiais Vilniaus miesto savivaldybė kartu su Vilniaus švietimo pažangos centru organizavo nuotolinių seminarų ciklą “Pozityvus vaikų ugdymo situacijų valdymas”, kuriuose dalyvavo šešių Vilniaus miesto ikimokyklinių įstaigų pedagogai, specialistai ir tėvai. Seminarus vedė lektorė dr. Sigita Burvytė, VšĮ „Vaikų ugdymas“ vadovė bei VDU Švietimo akademijos docentė.

Pirmo susitikimo metu lektorė ir dalyviai kalbėjosi ir analizavo, kaip stiprinti tėvų, pedagogų ir vaikų tarpusavio ryšius, kas yra harmoningos žmogaus raidos pagrindas. Antrojo susitikimo metu dalyviai diskutavo, kaip užauginti drąsius, savimi pasitikinčius ir atsakomybę už savo veiksmus prisiimančius žmones, apie galimybes pasinaudoti gyvenimiškomis situacijomis, kad suaugę padrąsintų vaikus, padėtų ugdytis jų savarankiškumui ir pasitikėjimui savimi. Trečio susitikimo metu dalyviai praturtino vieni kitus konfliktinių situacijų valdymo srityje, nes savęs pažinimas, kitų supratimas, empatija  padeda pozityviai sutarti tarpusavyje. Paskutinio susitikimo metu buvo aptarta tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo svarba, skatinant vaikų pažinimo smalsumą.

Pedagogai ir tėvai įgijo praktiškai pritaikomų vaikų auklėjimo žinių. Dalyviai dėkojo ir džiaugėsi įgytomis pozityvios tėvystės žiniomis virtualių seminarų metu: „klausiau su smalsumu, ieškojau atsakymų į rūpimus klausimus, perklausiau ankstesnių seminarų įrašus. Klausydama analizavau savo santykius su vaikais, ieškojau klaidų ir sprendimo būdų“ (E. K.) Tuomet dalyvavusi mokymuose mama teigė turintį rūpestį, kurį vis atidėliojo aptarti su auklėtoja, bet “seminarai padrąsino tai padaryti. Likau nustebusi kaip sklandžiai pavyko mums susikalbėti su auklėtoja. Ačiū, jums už padrąsinimą ir teisingą nukreipimą”. (D. S.)

Kita dalyvė teigė: „seminaras įdomus tuo, kad buvo praturtintas daugeliu gerų pamokymų, pavyzdžių“; „man ypatingai aktuali tema buvo apie savo jausmų ir konfliktinių situacijų valdymą, suradau sau atsakymus kaip išlikti ramiai“; „Sigitos pateiktas pavyzdys apie tėvų ir pedagogų tarpusavio santykius, privertė mane susimąstyti ir savikritiškai pasižiūrėti į savo elgesį konfliktinėse situacijose“ (D.D.)

Dalyviams imponavo pavyzdžiai – ypatingai patiko telefono pakrovėjo laido, kaip žmonių tarpusavio santykių atspindinčio simbolio panaudojimas: „man akyse iškilo situacija, kur aš tempiu vyrą į savo pusę. Po paskaitos paklausius vyro kaip jis jaučiasi tose situacijose, kai aš primygtinai iš jo ko nors reikalauju padaryti „čia ir dabar“ (D.S.)