2020-05-20

Išbandėme technologinės kūrybos programą pradinių klasių mokytojams

Šią savaitę baigiame šį balandį – gegužę 6 Vilniaus mokyklose vykdytą pilotinę Teachers Lead Tech programą, kurioje mokytojai su jų mokyklai paskirtu mentoriumi ieškojo būdų, kaip matematines idėjas pradinukams paaiškinti per technologinę kūrybą. Kassavaitiniuose užsiėmimuose 90 mokytojų jaukinosi technologinės kūrybos įrankius – sustiprino įgūdžius dirbti su programavimo konceptų programa Scratch ir 3D modeliavimo programa TinkerCad bei ieškojo sprendimų, kaip jas įveiklinti matematikos pamokose.

Programoje dalyvavę mokytojai džiaugiasi patyrimais, pagilintomis žiniomis ir įveiktais iššūkiais:  

„Dalyvauti programoje įdomu, nors kartais būna nelengva savarankiškai atlikti užduotį. Noras tobulėti ir puikios lektorės motyvuoja žengti pirmyn. Technologinė kūryba – tai naujas būdas, padedantis pradinukams geriau suprasti matematiką, mokytis loginio, erdvinio mąstymo, ugdantis kūrybiškumą. Programavimas – šio amžiaus įgūdis, kuris yra net tik įdomus, bet ir svarbus mokantis atrasti sekas, algoritmus. Būtent šių įgūdžių reikės mūsų mokiniams ateityje įsitvirtinant darbo rinkoje ir atsakingai kuriant išmanųjį pasaulį. Savo sukurtus projektus galėsiu pritaikyti pamokose kaip mokomąją medžiagą, padėsiančią sudominti mokinius, pakartoti ir įtvirtinti žinias.“ – Vilniaus Antano Vienuolio progimnazijos vyr. mokytoja Jūratė Skurkienė.

Prie programos prisijungiau norėdama praplėsti savo technologines žinias. <…> Gautos žinios man suteikia daugiau pasitikėjimo savimi: galiu vesti įdomesnes pamokas ir suteikti vaikams kūrybinės laisvės. Mokiniai kurdami ne tik lavina vaizduotę, bet ir ugdo loginį mąstymą, gilina matematines žinias. Dalyvaujant mokymuose kaskart planuoju, kada ir kokioje pamokoje pritaikysiu gautas žinias“ – VGTU inžinerijos licėjaus pradinių klasių mokytoja Kristina Brazauskienė.

Teachers Lead Tech – tai nuolatinio mokymosi programa pradinių klasių mokytojams, padedanti atnešti technologinę kūrybą į klases, suteikianti technologinės kūrybos turinį pamokoms bei padedanti mokytojams ugdyti savo technologinį pasitikėjimą bei įgūdžius. Programą įgyvendina komanda iš technologijų kūrybos akademijos bit&Byte, kurioje šiuo metu mokosi 1000 vaikų. Jau penkerius metus bit&Byte kassavaitiniuose užsiėmimuose vaikams padeda suprasti, dekonstruoti ir kurti technologijas (programavimą, dirbtinį intelektą, virtualią realybę, mobiliąsias programėles ir kt.).

Nuotraukose: programos dalyviai atlieka užduotis

 

Projektą koordinuoja Vilniaus švietimo pažangos centras

Projektą finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė

Projektą įgyvendina – Teachers Lead Tech